Cykl wydarzeń „Aktywna Polska w kajaku”, dofinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, zawitał nie tak dawno w różne części kraju. Zawody przeznaczone dla dzieci i młodzieży, będące jednym z elementów projektu, spotkały się z dużym zainteresowaniem nie tylko w samych miejscach realizacji, ale i w przestrzeni medialnej.

Akcja zainaugurowana została 27 sierpnia w Tychach, następnie gościła kolejno w: Czechowicach-Dziedzicach (4 września), Katowicach (8 września), Chełmży (17 września), Gorzowie Wielkopolskim (18 września), Olsztynie (23 września), Augustowie (24 września), by swój finisz zaliczyć w Białymstoku 25 września. Udział wzięło w niej dzięki temu blisko 1 tys. uczestników, dla których przygotowano szereg ciekawych konkurencji kajakowych.

Innowacyjny projekt spotkał się również z dużym zainteresowaniem w mediach. Najlepiej świadczą o tym same liczby. Ekwiwalent medialny akcji „Aktywna Polska w kajaku” wyniósł łącznie 758 984 PLN, a informacje dotarły do znacznego grona 1 072 280 widzów, czytelników gazet oraz portali internetowych.

Projekt zrealizowany został dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Sportu i Turystyki w formie dostępnych bezpłatnie eventów o charakterze rekreacyjnym dla dzieci w różnych kategoriach wiekowych. Przy wsparciu Polskiego Związku Kajakowego oraz PGE Polskiej Grupy Energetycznej, Talmet i Carolina Toyota Bielsko, a także klubów w danym miejscu organizacji, z powodzeniem zrealizowano cel nadrzędny upowszechniania dyscyplin kajakowych. Promowano poza tym malownicze zakątki Polski, pogłębiono wiedzę osób w różnym wieku o nowoczesnej i ogólnodostępnej bazie pod kątem uprawiania sportów wodnych w sposób bezpieczny czy też propagowano na szeroką skalę profilaktykę zdrowotną poprzez aktywną formę spędzania czasu.